خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/11/15 - 13:57
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اجتماعی
سعیدی با اشاره به عدم امنیت شغلی صیادان و ملوانان مطرح کرد:

گام مهم مجلس برای بیمه صیادان و ملوانان در بودجه سال آینده

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس یازدهم با اشاره به تلاش‌های مجلس برای بیمه صیادان، گفت: در بودجه سال گذشته بیمه صیادان و ملوانان مطرح شد، متاسفانه دولت در تامین منابع مالی بیمه آنان به درستی عمل نکرد و سازمان تامین اجتماعی در این مهم همراه جامعه صیادی و ملوانی کشور نشد، شرایط به گونه‌ای است که مشکلات جامعه صیادی روز به روز بیشتر می‌شود.

معین الدین سعیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد آخرین اخبار بیمه صیادان، گفت: ملوانان و صیادان با پرداخت حق بیمه ۷ درصدی یک یا چند ماه در سال از بیمه برخوردار می‌شدند، بر همین اساس بعد از گذشت چند سال فعالیت سخت عملا از بیمه درمانی محروم و همچنین سنوات بازنشستگی آنها با مشکلاتی روبرو است که مانع از ادامه فعالیت آنها می‌شود، این موضوع در فصل بودجه بندی سال آینده بین نمایندگان طرح موضوع شد که عنوان بیمه ملوانان مطرح شود، امیدواریم با تفسیر صیادان را نیز در برگیرد.



نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های مجلس برای بیمه صیادان، افزود: در بودجه سال گذشته بیمه صیادان و ملوانان مطرح شده بود، متاسفانه دولت در تامین منابع مالی بیمه آنان به درستی عمل نکرد و سازمان تامین اجتماعی در این مهم همراه جامعه صیادی و ملوانی کشور نشد، شرایط به گونه‌ای است که مشکلات جامعه صیادی روز به روز بیشتر می‌شود.



کوتاهی‌های دولت و سازمان تامین اجتماعی در  حق صیادان



سعیدی با اشاره به چالش‌های شغلی صیادان، تاکید داشت: عدم امنیت شغلی صیادان منجر می‌شود که بخشی از صیادان درگیر دزدان دریایی در فراساحل‌ها شوند، با نهایت تاسف باید بگویم عدم همکاری لازم وزارت امور خارجه در این راستا برای آزادی صیادان در بند، به ویژه در کشور سومالی صورت نگرفته است.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با قدردانی از تلاش‌های وزیر کشاورزی، اظهار داشت: در نظر داشته باشیم با همت وزیر کشاورزی مجوز صید و صیادی صادر شده و به زودی تمام صیادان به عنوان صیادان شناسنامه‌دار، شناخته خواهند شد، در این زمینه باید تقدیر و تشکر لازم از وزارتخانه مربوطه را داشته باشیم.



پیشنهاد بیمه سالانه جامعه صیادی در قانون بودجه ۱۴۰۳ داده شده است



عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه پیشنهاد بیمه سالانه جامعه صیادی در قانون بودجه ۱۴۰۳ داده شده است، گفت: بیمه ملوانان شامل کسانی می‌شود که در قایق‌های بادی و لنج‌های صیادی مشغول به کار هستند، اگر چنین تفسیری را قانونگذار بپذیرید و شورای نگهبان تایید کند نگرانی عمده بیمه صیادان حل خواهد شد.











معین الدین سعیدی


سعیدی با بیان اینکه مسئولان سازمان تامین اجتماعی باید این شرایط را درک کنند تا این بیمه سالانه باشد، اظهار داشت: اگر این مهم در نظر گرفته شود این بیمه سالانه خواهد بود و تنها محدود به زمان صید نمی‌شود.



نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه توجه به موضوعات صیادی و شیلات می‌تواند کشور را از بسیاری وابستگی‌ها نجات داده و امنیت غذایی را فراهم کند و منجر به افزایش ضریب سلامت خواهد شد./



پایان پیام 

  • کد خبر : 375747
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم